Introduktion

Måste du läsa tidningen varje dag och titta på TV varje kväll? Har du e-post backlog och högar av oöppnad post? Samlar du på tidningsurklipp? Då lider du troligtvis av informationsberoende. "Rensa i informationsröran" går igenom olika typer av information, och vad du ska göra med den för att också få plats med dig själv.

tisdag 25 mars 2008

Affirmationer




När du börjat rensa i ditt liv för att få mer plats för dig själv och för att vara, så kan användande av positiva affirmationer vara en hjälp. Affirmationen är ett uttalande om vad som är. De behöver inte nödvändigtvis upplevas som sanna när du säger dem, men de kommer att bli sanna, om du upprepar dem för dig själv och känner in dem med öppet sinne.

Säg affirmationen tyst inom dig eller säg den högt. Att skriva sina affirmationer upprepade gånger kan också fungera.

Här är några förslag på affirmationer som du kan prova:

Jag är villig att ändra mig.

Jag släpper gärna in mer frid i mitt liv.

Det är naturligt för mig att vara lugn och vaken.

Det är naturligt för mig att känna frid.

Det är lätt för mig att andas och vara närvarande.

Jag älskar mig själv.

Jag älskar mitt liv.

Allt är bra i mitt liv.

Allt är bra.

Det är tryggt för mig att slänga gamla böcker och papper som jag inte längre behöver.

Mina papper är välorganiserade och det är lätt för mig att hitta det jag söker.

Mina prioriteringar understödjer mig.

Jag mår bra.

Jag vet att den jag är just nu är underbar.

Jag är den jag vill vara.

Tänk också på att affirmera det du vill ska vara sant när du talar med andra. Tala i positiva termer om ditt liv och din utveckling och de möjligheter vi har som möjligheter, så kommer resultaten till dig.

Bild Carlosch sxc

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lite feng-shui både runtom sig och inuti, verkligen bra! // maluca

Anonym sa...

;) Jaduuu... Jag har ganska nyligen läst Louise L Hays bok Du kan hela dig själv...

Många av de affirmationer du lagt upp finns även i den boken ;)

Frid!

Ha det gottis!

/BountyLady

RUDIE sa...

Viktige ord mot depresjon! Takk!